Posty

Melka, koń i luzowanie babci

Obraz
Na wczorajszym spacerze moja rodzicielka i jej wrodzona towarzyskość zafundowały nam z Melką wyzwanie ciężkiego kalibru.


fot. Katarzyna Sitkiewicz
Poszłyśmy sobie w trójkę na psio-ludzki spacer, celem wybiegania psicy i odstresowania babci po smutnych ostatnich przeżyciach. Przyjemny wietrzyk, trochę cienia po upalnym dniu, Melka jak łaciata krówka pasie się i podjada młodą trawkę. Co chwilę podbiega, patrzy w oczy, skupia uwagę czekając na nagrodę (to jeszcze pozostałość po psim obozie). Jednym słowem full wypas ze smakami i zieleninką. Miło, sielsko i pożywnie. Raptem na horyzoncie atrakcja - KOŃ. A właściwie jeździec na koniu. Z końmi i quadami mamy na pieńku. Melce przy koniu zwykle włącza się szaleniec i zawsze mam stracha, że albo on ją kopnie albo ona go spłoszy, więc mówię do mamy, że zabieram psicę w głąb łąki, żeby zrobić unik, odwrócić uwagę i przeczekać aż bezpiecznie przejadą. Takie było założenie. Stanęłam sobie sprytnie, strategicznie tyłem do konia, żeby zasłonić pokus…

przywołanie „WRÓĆ” jako tajna broń - czyli wspominanki z psiego obozu

Obraz
Gdy zwykłe „do mnie” zawodzi, a przywołanie awaryjne, które ma uwarunkować pamięć mięśniową jest jeszcze w powijakach lub dopiero w zamyśle, wtedy przydać się może tajna broń – czyli przywołanie „WRÓĆ”. Komenda nie tylko atrakcyjna ale i łatwa do nauczenia.




Taką specjalną komendę poznałyśmy na obozie Akademii Psa Pracującego w Człopie i jestem za nią wdzięczna prowadzącym, bo okazała się na tyle atrakcyjna, że na każde powtórzenie Melka odpowiada entuzjazmem i już parę razy wyciągnęłam ją tym z krzaczorów, gdzie ogon zaczynał niebezpiecznie tańcować.

O co chodzi we „Wróciu”

Potrzebna jest spacerowa saszetka ze smakołykami lub atrakcyjna zabawka, pies, linka i zdesperowany ale radosny przewodnik 😊.

Początkowo trzymamy psa w niewielkiej odległości na smyczy, później zwiększamy odległość, aż do całkowitej rezygnacji ze smyczy.

Ćwiczenie jest bardzo proste

Idziemy z psem, kiedy się nieco oddali i na nas nie patrzy wołamy go po imieniu. Gdy spojrzy w naszym kierunku krzyczymy WRÓĆ i zamasz…

O beagle z… sędzią kynologicznym 6 grupy FCI

Obraz
Beagle to rasa wyjątkowa. Dla wielu z nas ukochana. Także dla Pani Marty Ciborowskiej-Kubiak, która poświeciła 20 lat życia hodowli beagle, a od pięciu lat jest sędzią kynologicznym Grupy 6 FCI. Ze względu na te wyjątkowo bogate doświadczenia, poprosiłam Panią Martę o kilka zdań wypowiedzi …o beagle rzecz jasna 😊 Niezmiernie się cieszę, że prośba została rozpatrzona pozytywnie!


foto by myszokrobizdjecia

Kamila Izdebska: Sędzia kynologiczny to pasja czy praca? 

Marta Ciborowska -Kubiak:
Zdecydowanie pasja! I to pasja wymagająca w większym lub mniejszym stopniu podporządkowania jej swojej pracy zawodowej…

KI: Wystawy to przede wszystkim domena hodowców. Większość opiekunów beagle nigdy nie zgłosiła swojego psa na wystawę. Panuje powszechnie opinia, że psy dzielą się na wystawowe i te do kochania. Czy to prawda? Czy faktycznie nie każdy pies może wziąć udział w wystawie? 

MC-K: Każdy pies zarejestrowany w Związku Kynologicznym w Polsce , może wziąć udział w wystawie. Tylko od właściciela z…

Z kumplami spacer zawsze najbardziej extra - Hau!

Obraz
Dziś krótka fotorelacja z niedzielnego spaceru Gerwazego z kumplami. Fotki jak zawsze pstrykał Wujo Myszok (myszokrobizdjecia), za co serdecznie dziękujemy :) HAU!



Na wielkiej łące pełnej kwitnących rumianków (czy czegoś takiego - słabo się znam na kwiatkach) ćwiczyliśmy zbiorowe "zostawanie". Oczywiście szło nam świetnie :) co widać na foteczce :)



Nie dość, że rano skupiałem się w szkole, to jeszcze na spacerze mnie dopadła - skandal :) no i lans musi być. Na spacer wystroiłem się w moją najnowszą obrożę od Cioci Mileny z DOG AHEAD



Wszyscy sobie pływali, przynosili patyki... Phi! Ja się nie będę kąpał w Odrze - sorry - wystarczy, że łapki ochłodziłem na mokrym piasku. Patyki się nosi na lądzie - nie wiecie? To paczajcie dalej!



No i tak mi fajnie było przez chwil kilka - TEN patyk był tylko mój!



Nic nie trwa wiecznie. Morgan jest większy i silniejszy :)



Ale trzeba próbować... Beagle są przecież wytrwałe!


Maszka to jednak fajna kumpela - dała kawałek potrzymać chociaż :p



No i…

Wyniki: XXV i XXVI Międzynarodowa Wystawa Psów Rasowych - Sopot 5-6.08.2017

Obraz
XXV Międzynarodowa Wystawa Psów RasowychSopot, 05.08.2017 (sobota)
Sędzia: Sean Delmar (IE)


PsyKlasa młodzieży
INCANTO iz Doma Eleonory - 1 / doskonała / Najlepszy Junior w Rasie / Zwycięzca rasy
LUCKY STAR Xandrina - 2 / doskonała
WOODY AT ESFLORES Weinline - 3 / doskonała

Klas pośrednia
Lanbur Hijacker Dom Eleonory - 1 / doskonała / CACIB / CWC
WILD Mustang Simpatica PS (FCI) - 2 / doskonała

Klasa otwarta
Cevaytis BLACK JACK - 1 / doskonała / CWC

Klasa championów
Absolutely Spotless HARLEY - 1 / doskonała / CWC / RES. CACIB

Klasa weteranów
MUKAS is Daumilu - 1 / doskonała / Najlepszy Weteran
ZORAN Akson - Poland (FCI) - 2 / doskonała


SukiKlasa młodzieży
LOVELY LADY Ladies Hunt FCI - 1 / doskonała

Klasa pośrednia
ATENA Pianika FCI - 1 / doskonała / RES. CACIB / CWC
Zafira Toruński Czar FCI - 2 / doskonała

Klasa otwarta
FINAL FAREWALL Banda z Antoninka - 1 / doskonała / CWC
KARINA z Tucholskiego Boru FCI - 2 / doskonała

Klasa championów
ENGLISH ROSE Banda z Antoninka - 2 / doskonała
L'O …

Kilka prostych zabaw węchowych na spacer

Obraz
Aby podnieść swoją atrakcyjność na spacerze i trzymać psa blisko siebie trzeba przyzwyczaić go do tego, że co chwilę w coś go angażujemy i musi to być na tyle atrakcyjne żeby nabrał przekonania, że warto. Najprościej wykorzystać wrodzony instynkt łowiecki i proponować, zabawy angażujące nos. Znaczenie komendy „szukaj” pies zrozumie błyskawicznie, po prostu pobiegnie za smakiem a my nazwiemy to co robi.



 1.    UWAGA – Szukaj 
(fajnie wychodzi, kiedy dramatycznym głosem, z przejęciem wywołamy psa okrzykiem UWAGA)

Sadzamy psa przy nodze, dajemy smak do powąchania (najlepiej taki, który mocno pachnie i dobrze lata); komenda zostań i wyrzucamy smaka np. w wysoką trawę. Jeśli pies nie zostaje, przytrzymujemy go np. na smyczy albo za obrożę przez ok  5 sek. i komenda „szukaj”. Pies widzi, w którą stronę poleciał smak ale musi uruchomić nos, żeby go znaleźć.

Można zrobić różne warianty tej zabawy np.
zamiast smaka zabawka (wtedy robimy normalne aportowanie – pies przynosi nam zabawkę)smak sch…

O beagle z… handlerką, która w 1997 roku zaczęła swoją przygodę z rasą beagle

Obraz
Wystawy są nieodłączną częścią hodowli psów rasowych. Wielu właścicieli prezentuje psy osobiście, jednak nie zawsze i wszędzie jest to możliwe, nie każdy chce to robić sam (nie każdy też powinien to robić, serio 😊) i nie każdy to po prostu lubi. Bywam na wystawach jako obserwator i często przeraża mnie to co dzieje się na ringach. Wygląd prezentera, jego dziwne ruchy, miny, dekolty, brak współpracy psa z przewodnikiem etc. …a przecież najważniejszy jest tu pies!


Prezentacja psa wymaga przygotowania, a handler to osoba, która może nam w tym pomóc. O wystawianiu psów rasy beagle, rozmawiałam z Dorotą Dziekońską, która w mojej, oczywiście subiektywnej ocenie, jest uosobieniem profesjonalizmu, w każdym handlerskim calu. Doświadczenia zdobywane przez wiele lat, setki wystaw w kraju i za granicą i skupienie na psie to w wielkim skrócie Pani Dorota.




Kamila Izdebska: Od jak dawna zajmuje się Pani prezentowaniem na wystawach psów rasy beagle?


Dorota Dziekońska: W moim domu psy były zawsze, wyc…